De meeste ouders hebben al wel eens gehoord van het oudercomité. Je komt ons dan ook best vaak tegen op verschillende activiteiten georganiseerd door ons of door de school.

Maar wat doet zo'n oudercomité precies?

Een oudercomité is eigenlijk een vaste groep ouders die zich bezig houdt met verschillende onderwerpen binnen de school. De school is immers een plaats waar onze kinderen heel veel tijd doorbrengen. We werken nauw samen met het hele schoolteam om ervoor te zorgen dat onze kinderen de tijd van hun leven beleven op school.

Ongeveer vier keer per jaar bespreken we de werking van de school en bieden we vanuit het oudercomité ondersteuning, door bijvoorbeeld zaken aan te kopen waarvoor de school anders geen budget heeft. Anderzijds dragen we ons steentje bij als helpende handen tijdens evenementen.

Activiteiten

Om ervoor te zorgen dat we de school financieel kunnen ondersteunen, organiseren we jaarlijks een aantal leuke activiteiten. Denk maar aan de kinderfuif, de quiz, ... Daarnaast proberen we van onze school een aangename, groene omgeving te maken. De leden van het groenproject leiden alles in goede banen.

Met deze extra centen kochten we de afgelopen jaren bijvoorbeeld chromebooks en nieuw turnmateriaal en sponsorden we de komst van de sint en de eindejaarstraktatie in juni.

De school kan ook steeds op ons rekenen voor hulp tijdens het schoolfeest, kerstdrink, uitdelen van ijsjes of pannenkoeken, ...

Wil je meedoen?

Regelmatig zie je een oproep verschijnen voor helpende handen tijdens een van onze activiteiten. Als elke ouder een keer komt helpen, krijgen we de puzzel rond. We zoeken niet alleen mama's! Ook sterke papa's zijn meer dan welkom.

Meer info

Stuur een e-mail naar klaproosoc@gmail.com of spreek een van de leden aan:

Kobie Burgess: voorzitter

Grietje Van de Mieroop: schatbewaarder